INOVA Roadmap right arrow INOVA Roadmap right arrow

Route marketing

Om organisatiedoelen te bereiken wordt meer en meer aan de marketing knop gedraaid. Logisch ook, want daar liggen zeker kansen en meetbare doelen. Het startpunt in de route marketing is de positionering van de organisatie of merk en het formuleren van de marketingcommunicatie strategie. Vervolgens worden doelen en KPI’s opgesteld en budgetten bepaald, zodat doelen meetbaar en haalbaar worden gemaakt. Vanuit daar gaat team creatief aan de slag met een concept die wij vervolgens doorvertalen in communicatiemiddelen en activiteiten.

Flexibel marketing traject

Onze jarenlange ervaring in marketingcommunicatie trajecten heeft geleid tot de INOVA Roadmap:
Een marketingaanpak waarbij we daadkrachtig en gestructureerd te werk gaan om maximaal resultaat voor jouw organisatie te behalen. Het geeft invulling aan het toenemende belang van marketing binnen een organisatie. Dit doen we met de flexibele inzet van ambitieuze specialisten op het gebied van marketingcommunicatie en andere disciplines, zowel op locatie als vanuit kantoor. De marketing specialist is navigator om dáár te komen waar we willen komen. Met de juiste prioriteiten en focus.

Marketingcommunicatie: het vertrekpunt

Het begint met het in kaart brengen van de huidige én gewenste situatie: het vertrekpunt. Vergelijk het maar met het instellen van een navigatiesysteem: waar komen we vandaan (vertrekpunt A) en waar willen we naar toe met onze organisatie (bestemming B)?

marker
Vertrekpunt A

Waar staan we nu? Wat gebeurt er al op het gebied van positionering, concepting, performance marketing en strategie?

marker
Vertrekpunt B

Waar willen we naartoe? Wat is ons bedrijfsmatige doel? Wat willen we bereiken?

Als we punt A en B helder hebben, kunnen we beginnen met het instellen van de navigatie: samen bekijken we wat er (nog) moet gebeuren op het gebied van positionering, concepting, performance marketing en strategie. Om vervolgens te starten met de reis. Let’s go!

Merkidentiteit, propositie en positionering

Wat is de dieperliggende betekenis van mijn organisatie of merk (de ‘why’), wat is het onderscheidend vermogen en hoe vertaal ik dit naar een kernboodschap en marketing- en communicatiestrategie?

Marketing management

Ik heb tijdelijk extra, flexibel inzetbare capaciteit nodig door lead of ondersteuning op het gebied van marketingcommunicatie vanwege een project of vervanging.

Productintroductie

Hoe zet ik marketing in om een vernieuwd businessmodel, product marktcombinatie of nieuw concept te introduceren?

Performance marketing

Wat levert marketing mij op? En hoe stel ik vooraf doelen, KPI’s, KSF’fen en een budget?

Marketing

Waarom en hoe zet ik online marketing op een onderbouwde, meetbare en strategische manier in binnen mijn huidige marketingplanning?

Employee branding

Hoe trek ik nieuw personeel aan en hoe houd ik mijn bestaande medewerkers betrokken?

Op zoek naar hulp bij een marketing uitdaging?
INOVA De routes

Het woord ‘route’ zegt het al: de weg die wordt bewandeld om bij de eindbestemming te komen. Bij INOVA kennen we 4 routes. Welke routes nodig zijn hangt af van het einddoel en welke disciplines er al in de eigen organisatie aanwezig zijn. De marketing specialist is de navigator door het gehele marketingproces, om dáár te komen waar we willen komen. Met de juiste prioriteiten en focus.

Dé weg naar samenhang en effectiviteit

Periodiek blijven we meten en bespreken we gefundeerd of we nog op de juiste weg zitten óf dat we beter een nieuwe weg in kunnen slaan. We zetten data en trends samen om in strategieën, concepten en middelen die zorgen voor een organisatie die haar omgeving begrijpt, klanten echt kent en die de juiste route uitstippelt om mensen te binden en te boeien. Marketing en communicatie als motor van vooruitgang. Dé weg naar samenhang en effectiviteit!

Bewezen marketing succes

De INOVA Roadmap bestaat sinds 2019. Hierin hebben we ervaring opgedaan en leermomenten doorgevoerd. Samen met onze opdrachtgevers zijn we zeer tevreden over de resultaten die we realiseren. Bekijk hier onze cases